T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TOKAT / MERKEZ - Yeşilırmak İlkokulu

İŞBAŞI GÖZLEM FAALİYETİ -2.GÜN

2.GÜN RAPORU(20 MAYIS)

Kıdemli teknoloji öğretmeni Haroldas Ernestas Cernius ve kıdemli teknoloji öğretmeni Kristina Augliene ile 6/d sınıfına katıldık. Öğretmen sınıf yoklamasını aldıktan sonra akıllı tahtadan yapılacak etkinlik sunumunu öğrencilere gösterdi. Daha sonra öğrenciler, mekânsal düşünme ve tasarım becerilerini geliştirmek, çizime dayalı odanın karton modelini planlamak ve oluşturmak için sıfır atık yöntemiyle hazırlanan kartonları aldılar ve ev için işletmeye başladılar.

Öğretmen, yapılacak olan karton evin duvarlarını, kapılarını, pencerelerini ve mobilyalarını düşünmelerini istedi ve mekansal düşünme ile yaratıcı becerilerini gerçekleştirmelerini söyledi. Geri dönüşümlü malzemeler, ambalajlar, karton kağıtlar ve ekstra kullanılmış kumaş parçaları, duvar kağıdı parçaları kullanıldı Okul mobilyalarından toplanan mobilya ambalajları, temiz gıda ambalajları kullanıldı. Sınıf öğrencisi 14 öğrenciden oluşmaktadır. Teknoloji öğretmeni Haroldas, öğrencilere sürekli olarak başlangıçta rehberlik eder. Öğrencileri destekleyerek, öğrencileri eğitim sürecine dahil etmek için planlamada esneklik ve tutarlılık sağlanır. Teknoloji öğretmenleri, her ikisi de sıra dışı yönlendirmeler yapan, çocukların eksik noktalarını, sınıf duvarlarını, pencere boşluklarını, geri dönüşümlü malzemeler kullanılarak yapılan malzemeleri tamamlayan iki kişiden oluşur. Teknoloji Öğretmenleri her dersin farklı bir sınıfı ile alanında uzman kişilerden oluşmaktadır.

2. derste 1. sınıfa girdik. 1. sınıflar 20-25 öğrenciden oluşmaktadır. Bu ülkede öğrenciler genellikle 6 veya 7 yaşında eğitime başlarlar. Okul bahçesindeki ağacın içine bir sincap evi inşa ettiler ve onları günlük olarak beslediler. Derste sincapların nasıl beslendiği ve yaşamı anlatıldı. 1. sınıfta dersler Litvanca olarak işlenir. Bir sincabın hayatı boyunca 3-6 sincap yetiştirdiğini, nasıl doğduklarını, yalnız olduklarını ve hepsinin ayrı bölgeleri olduğunu vurguladı. Öğrencilere doğa ve hayvan sevgisi aşılandı. Onlara 3 metreye kadar zıplayabilecekleri ve kanatları açıp uçabilecekleri söylendi. Sincap ne yer? Nasıl yaşıyor? Sincap sürü halinde mi yaşıyor? Denekler işlendi ve daha sonra sincap yuvasını görmek için okul bahçesine çıktılar. Beceriye dayalı eğitim kullanılarak sincabın ne yediği gösterildi ve öğretmen tarafından yanında getirdiği cevizler öğrencilere gösterildi. Daha sonra öğrenciler, öğretmen tarafından verilen sincap resmi boyama kağıtlarını kullanarak sincap resmini tek tek boyadılar.

 

3-4. sınıflara 6. sınıflara girdik. Organik boyalar hakkında bilgi verildi. Kahve, çay, meyve suları, papatya, ısırgan otu, pancar vb. Çevre dostu boyalar atıklardan yapılır. Dersin konusu seçilir, çevre dostu ve boyama yapılır. Öğrenciler, doğal ve çevre dostu boyalar kullanarak çizim yaparak kendilerini ifade etme özgürlüğü kazanırlar. Öğrenciler istediklerini özgürce çizmek için hayal güçlerini kullanırlar. Organik boyaların ısırgan kokusu, çay, kahve, nane vardır.

Sınıf sonu değerlendirmesi öğretmenimiz Ramune Misiuniene tarafından yapılmıştır. Öğrencinin yaratıcılığı, özgünlüğü ve çabası değerlendirilerek süreç ele alındı.

27-05-202527-05-202527-05-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.05.2025 - Güncelleme: 27.05.2025 13:52 - Görüntülenme: 58
  Beğen | 2  kişi beğendi