T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
TOKAT / MERKEZ - Yeşilırmak İlkokulu

İŞBAŞI GÖZLEM FAALİYETİ-3.GÜN

3. GÜN RAPORU(21 MAYIS)

Bugün 2'nci sınıfa girdik. Sınıf 16 öğrenciden oluşmaktadır. Öğretmenimiz irena kyguolyte katarze sınıfta kısa bir bilgilendirme yaptıktan sonra öğrencileri sırayla okul bahçesine çıkardılar ve geri dönüşüm kullanılarak yapılan kağıttan yapılmış maket ağaçları bahçeye götürdüler. Geri dönüşüm modelleri kullanarak bir tiyatroyu yeniden canlandırdılar. Öğrencilerin bir peri masalı okuyacakları, yeniden anlatacakları ve canlandıracakları entegre bir Litvanya dili ile bir tiyatro dersi verdiler. Öğrenciler düşüncelerini sözlü olarak ifade etmeyi öğrenmişler, yeniden anlatım, dramalar ve diyaloglar oluşturmuşlar, dillerini ve beden dillerini çok iyi kullanıyorlar ve tüm öğrenciler İngilizce konuşuyor. Öğrenciler, derste geri dönüşüm atıklarını kullanarak yaptıkları kağıt maketleri kullanarak masalı canlandırdı, zincirleme prensibini kullanarak yeniden anlattı, gruplar halinde çalıştı, masal konusunu canlandırdı. Sonra masalı analiz ettiler ve yorumladılar. Öyküleri okuyarak içeriyi yeniden anlatan ve uygun sıfatları kullanarak karakterlerin görünüşünü ve karakter özelliklerini tanımlayan öğrenciler, oyunculuk performansları yaratıcılık düzeyindedir. Her öğrenci yaratıcılık, dilsel ifade, iletişim ve işbirliği becerileri kazandı. Öğrenciler, atık malzemeleri kullanarak kendilerine masallarda kullanabilecekleri kağıt karakterler oluşturdular ve öncelikle çevreye zararlı olacak atıklar geri dönüştürülerek öğrencilerin derslerini kullanmaları için hizmete sunuldu. Dersin sonunda öğrenciler ürün ve değerlendirme ölçeklerini kullanarak yapılanları puanladılar.

2. dersimizde ise 2. sınıf öğretmenimiz Ceslova Žukiene ile birlikteydik. Dersimizin konusu, akçaağaç ağacının kendi ülkemizden bildiğimiz bir ağaç olduğu, öğrencilerin akçaağaç hakkında bilgi sahibi olduklarını, gözlemlediklerini, parçalarını ve parçalarını tanıdıklarını, ağacın doğa ile olan ilgisini ve önemini anladıklarını, öğrenme ortamlarından ziyade bütüncül bir yaklaşım modeli kullanarak okul bahçesindeki dersleri anladıklarını,  Ve güzel öğrenciler akçaağaç ağacının hemen yanına gelecek olan ağacı oracıkta gözlemlediler ve bu sayede öğrencilere doğa sevgisi aşılandı. Neşeli ağaçların doğadaki ve insan hayatındaki önemi sınıf öğretmeni tarafından öğrencilere anlatıldı. Türk yüzyılı marif modeli kapsamında ülkemizde uygulanan bütüncül yaklaşım modeli bu ülkede de kullanılmaktadır. Beceri temelli eğitime önem verirler. Tüm öğrenciler derse aktif olarak katılırlar. Öğrenciler, ağacın doğadaki önemi üzerine bir drama etkinliği düzenlerler. Öğretmenimiz öğrencilere meşe ağacı, akçaağaç, ardıç, yasemin vb. ağaçlar hakkında bilgi verdi. Ders sonunda öğrenciler tarafından ders değerlendirme ölçekleri kullanılarak etkinlik düzenlendi. Ders sonunda ders değerlendirildi, öğrencilere bu dersten ne anladıkları tek tek soruldu ve öğretmen tarafından geri bildirimde bulunuldu, böylece doğa sevgisi ve ağaç sevgisi öğrenciler tarafından pekiştirildi. Öğrencilere doğa ve ağaç sevgisi vermek, onları doğa ile bağlantı kurmaya ve çevre bilinci geliştirmeye teşvik eder. Bu, öğrencilerin doğal çevrenin güzelliğini ve önemini anlamalarını sağlar ve daha bilinçli bireyler olmalarına yardımcı olur.

3. ve 4. derslerde 4. sınıflara girdik. Öğretmenimiz Ausrele Vencloviene, geri dönüşümlü malzemeler kullanılarak yapılan hayvan yapımı hakkında bilgi verdi. Öğrenciler hem Litvanca hem de Türkçe olarak hazırladıkları slaytları sundular. Öğrencimiz geri dönüşümlü malzeme kullanımının önemli olduğunu söyledi. Sunumda ayrıştırmanın öneminden bahsetti ve sınıfa göre yaptıkları geri dönüştürülmüş çevreci ürünleri sundu. Bu etkinlik, yaratıcı kullanımı teşvik etmek ve çevre bilincini geliştirmek ve öğrencilerle iletişim kurmak, yaratıcılığı ve bilişsel yetenekleri geliştirmek amaçlanmaktadır” dedi.

Öğrenciler, kağıt atıklarından ürünler tasarladı. Öğrenciler, geri dönüştürülmüş malzemelerin önemini tartıştılar, yaratıcı çalışmalarını tartıştılar ve uygulama becerilerini geliştirdiler. Okul öğrencileri, her gün atığa dönüşen farklı ambalaj türlerine maruz kalmaktadır. Bu derste öğrenciler geri dönüştürülebilir malzemeleri yaratıcı bir şekilde kullandılar ve geri dönüştürülebilir malzemelerin faydalı ürünler için kullanılabileceğini fark ettiler.

27-05-202527-05-202527-05-202527-05-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 27.05.2025 - Güncelleme: 27.05.2025 13:54 - Görüntülenme: 69
  Beğen | 5  kişi beğendi