Kurs Programını tamamlayan bireyler;
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli felsefeleri hakkında bilgi sahibi olur.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin hedeflediği öğrenci profilini açıklar.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin temel ilkelerini açıklar.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Öğretim Programları’nın beceriler çerçevesine yönelik yapısını açıklar.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde velilerin rolü hakkında bilgi sahibi olur.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin eylemlerden değerlere, değerlerden erdemli insana, erdemli insandan ise nihai hedef olan ‘‘Yaşanabilir Çevrede, Aile ve Toplum ile Huzurlu İnsan’’a ulaşmayı amaçladığını benimser, Türk aile yapısının, Türk sosyal ve kültürel hayatının temeli olduğunun farkına vararak aile yapısını güçlü tutmak için istekli ve gayretli olur.
Ailenin çocuğun gelişiminde temelleri atan ilk ve en önemli unsur olduğunu fark eder. Geniş ailedeki kültürel dinamiklerin canlı tutulmasının, toplumun sürekliliğinde önemli bir yere sahip olduğunu fark ederek bunu temin için çocuklarına akrabalığı, hısımlığı, komşuluğu ve mahalle kültürünü öğreterek sevdirir.
Çocuğun gelişim sürecinin; doğuştan getirdiği özelliklerini korumak ve geliştirmek, yeteneklerini ve potansiyelini gerçekleştirmesine olanak sağlamak ve toplum ile insan arasında akılcı ve ahlaki bir uyum oluşturmak gibi bütüncül bir yaklaşımla ele alınması gerektiğini fark eder.
Çocukların gelişim süreçlerini bilip öğrenci velisi olarak kişisel niteliklerini geliştirme sorumluluğu duyar.
Çocuk gelişiminde oyun ve farklı etkinliklerin vazgeçilmez bir unsur olduğunun farkındalığıyla, oyun oynayan ya da farklı etkinliklere katılan çocuğunu; doğru oyun, oyuncak ya da etkinlik seçimi, çocuğun akranlarıyla doğru iletişim becerisi kazanması gibi hususlarda yönlendirir.
Çocukların doğru arkadaşlıklar kurması, dostluklar geliştirmesi, sırdaş edinmesinde anne babaların etkin rol oynadığının farkındalığıyla çocuklarına akran ilişkilerini iyileştirme yönünde önerilerde bulunur.
Başarısı takdir edilen, demokratik ev ortamı sunulan ve yaşına uygun sorumluluk verilen çocukların bütüncül başarısının (akademik başarıları ile sosyal ve duygusal becerileri) yüksek olduğunu bilir.
Veli olarak çocuğun başarı ve gelişiminde öğretmenler ve okul yöneticileriyle iş birliği içinde olmasının önemini fark eder.
Ailesi ile birlikte okul dışında nitelikli zaman geçiren ve ailesinin desteğini alan öğrencilerin okula ve öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranış sergilediğini fark eder.
Çocuğunun kültürel ve sanatsal faaliyetlerde yer almasını teşvik edecek ve onu özendirecek tutumlar sergileme bilinci kazanır.
Dijital bağımlılık sonucunda oluşan fiziksel, zihinsel ve sosyal problemleri fark ederek çocukların ailesi ile kaliteli vakit geçirmesinin dijital bağımlılığı önlemede önemli bir etken olduğunun farkına varır.